יום חמישי, 19 במאי 2016

פגישה עם דום מאוריציו

את דום מאוריציו פגשתי במקרה במהלך הכנת הסיור לדרום איטליה- חיכיתי בפתח המנזר ביום גשם וחיכיתי שמישהו יפתח. כשאני רטובה מכף רגל ועד ראש ולצידי אמנון, שמדריך איתי את הסיור, הופיע דום מאוריציו שהופתע מהעובדה שאנחנו יהודית מישראל (ולא פחות מהדבקות שלנו במטרה).


דום מאוריציו עמד מולנו עם דמעות בעיניים ונשבע שכשנגיע לטייל עם קבוצה הוא ידריך אותנו, ואכן כך- ביום רביעי בבוקר הקבוצה, אמנון ואני פגשנו אותו.




דום מאוריציו הוא אב המנזר הראשון בעולם של מנזר סן בנדטו הממוקם בסוביאקו מעל עמק ירוק משכר ביופיו. איש עם שאר רוח שבחר את דרכו הנזירית בשלב מאוחר בחייו בטענה כי דיאלוג אמיתי מכבד וחברי בין הנצרות ליהדות הוא תנאי ותקווה לקיום שפוי של החברה האנושית. את חייו הוא מקדיש למחשבות טובות ומעשים טובים וחי במנזר עם ארבעה נזירים נוספים בלבד. אחד הסיפורים שסיפר לנו דום מאוריציו בסיור הוא שבזמן הארוחות, כדי לא לבזבז זמן, הוא קורא מהברית החדשה ואף הוסיף שחבר סיפר לו בסוד שהמקום היחיד בו הוא קורא ספרות שאיננה תורה הוא השירותים.
במהלך הסיור נדדנו בין כותלי המנזר שמחביא בין כתליו חלקים שלמים מהוילה שהקיסר נרון בנה לעצמו לצד מגדלים מימי הביניים והריסות מימי מלחמת העולם השנייה. את הסיור הוא הדריך במסירות ואהבה שריגשו אותנו עד מאוד.


2 תגובות:

  1. היי עידית.
    את כותבת ומתארת כ"כ יפה. היינו בטיול הנ"ל איתך בשנה שעברה ואכן המפגש עם אב המנזר דום מאורציו מרגש. ובכלל כל מפגשים עם האנשים המיוחדים איתם הפגשת אותנו במהלך הטיול היו מאלפים.
    המשיכו להנות ולהתרגש לפחות כמונו אם לא יותר.

    השבמחק
  2. הי עידית, אכן הטיולים שלך מפגישים אותנו עם אנשים מדהימים , למשל האיש המיוחד הזה ועוד כמה שפגשנו בטיול איתך לדרום איטליה. מיוחד לא פחות הוא האופן בו את קושרת קשרים עם אנשים מיוחדים כאלה. תענוג לטייל אתך.

    השבמחק