יום ראשון, 14 באוגוסט 2016

ברלין, עיר המחר ועיר האתמול

בין בתי הקפה ההומים אדם, הכיכרות המשגעות ביופיים, בין המראות הירוקות, הארכטקטורה הגרנדיוזית המשאירה אותך פעור פה, אנחנו מסיירים.
אין ספק... ברלין חיה את ההווה במלוא הקצב... היא מביטה קדימה אל המחר ובוודאי תגיע לשם.
ברלין מנצחת מבין בירות אירופה. תיירים מכל העולם, עגורנים הבונים אותה מפוזרים בכל מקום. כל יום צץ כאן בניין חדש, מיזם חדש, מדי יום עולות תערוכות ועוד... ועוד..
ובכל זאת מה שמרשים אותנו במיוחד שבמרוץ הזה היא איננה שוכחת את עברה. היא מביטה לפנים ולאחור בו זמנית.
ברלין משופעת באנדרטאות, מרכזי לימוד חינוכיים שמטרתם לחנך את הנוער לסובלנות, מכוני מחקר, מוזיאונים היסטוריים...
בכל רחוב, סמטה וכיכר אפשר להיתקל בפינות ההיסטוריות האפלות.
לא מטייחים, לא מסתירים.
הרוב מופיע רק בגרמנית... זה לא נוגע אלינו, זה הכל נעשה במסגרת שיח פנימי ביניהם.
השיח הזה מתנהל באומץ.
לברלין סיפור חיים מרתק. אם רוצים ליצור דיאלוג ולא להנציח שנאה, צריך לבוא לכאן לראות וללמוד, ליצור שיח עם המקום הזה. לא חייבים לסלוח, אך מצווים אנו ללמוד על מנת שלא יקרה שוב לשום עם בעולם.
בין השאלות המטרידות אותנו, אנחנו נהנים, מבלים, נהנים מהאוכל, הנופים, מזג האוויר והקבוצה. כן קבוצה נפלאה, אנשים צמאי ידע, נעימים ומעניינים.
על גדת השפריי במקום בו עברה החומה
הלצר האוטנטית של אוטו וייט
אנחנו ממש לקראת סיום ועדיין בכל רגע עוד ועוד קליפות מתקלפות ואנחנו מגלים פינות חדשות ומרתקות בעיר וגם פרטים מרגשים אחד על השני.
אני משתפת אתכם במעט תמונות
אתם ממש מוזמנים יש כבר תאריכים ונרשמים לשנה הבאה.

אפשר להירשם ללא שום מחויבות דרך האתר.

תגובה 1:

  1. אכן - עידית מתארת נכון ויפה את הרושם שמעוררת ברלין אצל ישראלים המבקרים בה, ובייחוד בחברתה המצויינת -- הגיוון, הססגוניות והחידוש יחד עם מורשת פאר ארמונות העבר הרחוק ועם איזכור גלוי וכנה של מוראות העבר הקרוב ולקחיו. לקחיו הם מעשיים - פתיחות בין-לאומית וסובלנות, הנחלתם לנוער וטיפוח קשרים עם המבקר הישראלי והיהודי. למי שטרם ביקר בברלין - הפתעה שאין כמוה. ולמי שכבר היה (כמוני) שם קודם -- תוספת עצומה על מה שכבר ראיתי גיליתי בכוחות עצמי!..

    השבמחק