יום שישי, 16 במרץ 2018

כנס איטליה - "מזוועות השואה לסולידריות בין העמים"' , מרץ 2018

אני מנסה לשתף אתכם בחווייה המאוד מיוחדת שאנחנו עוברים כאן, ולא מוצאת את הזמן לארגן את המחשבות, להאיט את הדופק ולספר.
יצאתי הפעם עם אמנון שמושקוביץ, יוסי אקרמן, נשיא אלביט לשעבר וחבר הדירקטוריון בלוחמי הגטאות, ועם דר' ענת לבנה, מנכ"לית לוחמי הגטאות.
התקבלנו על ידי צוות שלם של אנשי חינוך, פוליטיקה, תרבות ועיתונאות ובראשם פרופסור מצוקי, צוות שחבר כדי להרים מרכז לימודי לחינוך לדמוקרטיה והומניזם, חינוך לסובלנות וסולידריות. השואה תהיה הנושא המרכזי במרכז זה, נושא שלימודו יוקדש לתובנות הנגזרות ממנה.
אנחנו כאן בכנס, באחד הארמונות המשגעים באסכולי, יושבים בבניין שלפני 600 שנה אכלס את מועצת העיר של הדורות הקודמים, ועכשיו כתליו שומעים על דמוקרטיה, סולידריות וכמה הכרחי שיתוף פעולה בין עמים ליצירת סולידריות ובניית שלום. פשוט מרגש!
פתחנו את היום עם שני דגלי המדינות, שני ההמנונים. לא יאומן, איך כאן באיטליה, יושבת צמרת האזור, אף אחד לא יהודי, ומבקשים מאיתנו לספר.
שיאו של היום הזה היה כאשר עלו בני נוער והקריאו שירים על השואה, שתרגמו עבורנו לאנגלית. השירים נכתבו על ידי המורה לפילוסופיה ביאנקה.
השואה מעניינת אותם, כארוע ממנו ניתן ללמוד.
אתמול הרצו כאן שני היסטוריונים על ארגון הבריחה, מחנות העקורים באיטליה וההעפלה. עמדו להם דמעות בעיניים, כשדברו על הנחישות של השורדים לחתור לחיים חדשים וכשדברו על כאב השחרור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה